Personvern og GDPR i praksis

I dette kurset viser vi deg hva de nye personvernreglene betyr for din virksomhet og hva du må gjøre for å imøtekomme disse i praksis.




Hva vil de nye personvernreglene bety for din bedrift?

 

GDPR ble vedtatt i EU den 25. mai 2016 og vil for enkelte medføre store endringer i hvordan vi lagrer og bruker persondata. Persondata brukes til alt fra å sende e-post og SMS til indirekte bruk i form av målgruppesegmentering i for eksempel Facebook. Den teknologiske utviklingen har rast forbi lovverket og de nye reglene er skrevet for å sikre at dette ikke skjer i fremtiden.

 

Under dette kurset vil du få vite hvordan GDPR påvirker din organisasjon og hvordan du bør tilrettelegge for rett bruk av persondata i din virksomhets markedsføring. Vi vil vise til praktiske eksempler på behandlingsgrunnlag, og gå inn på krav til dokumentasjon og avtaler du trenger ha på plass med dine leverandører og sammarbeidspartnere.

 

Kurset vil ta for seg følgende:

  • Hovedtrekkene i GDPR
  • Hvilke endringer påvirker markedsføringen
  • Hva er behandlingsgrunnlag og samtykker
  • Hvordan se om eksisterende behandlingsgrunnlag holder
  • Hva har vi lov til med ulike behandlingsgrunnlag
  • Trenger vi personvernombud
  • Hvilke nye avtaler trenger vi med hvem
  • Hva er en DPA eller databehandleravtale
  • Hvordan innhente samtykker

 

Kurset tilpasses basert på antall deltagere og deres kunnskapsnivå om temaet. Det passer best for de som trenger hjelp til å komme i gang eller er i gang med innføring av GDPR.

 

Kurset varer i 4 timer og koster 2 900,- pr. person (1 500,- pr. ekstra person fra samme selskap). Dette inkluderer enkel servering.

 

Første kurs vil bli avholdt 3. mai 2018 i våre lokaler sentralt i Oslo i Holbergsgate 21. Tidspunkt fra 09.00-13.00 (inkludert 30 min. lunsj).

 

Meld deg på ved å fylle ut skjemaet nedenfor.


Om kursleder

 

Aleksander Aas er Personvernrådgiver og Client Manager i Oculos. Han jobber med flere av Oculos sine største kunder og er en populær foredrags- og kursholder innen CRM og bruk av persondata (GDPR) i markedsføring.

 

I 2017 var han en av 20 som ble nominert til ANFOs årets foredragsholder.


Meld deg på i dag!

 




badge 2014 - Gull - Max Marketing Mix
Pepsi-MAX/ G-Sport
Integrert kampanje
badge 2013 - Gull - Max Marketing Mix
Plantasjens kundeklubb
Lojalitetsprogram
badge 2014 - Sølv - Max Marketing Mix
Nille-klubben
Lojalitetsprogram
badge 2015 - Bronsje - Max Marketing Mix
G-Sport/G-MAX Julekalender 2014
Enkeltarbeid