Skreddersydd workshop




Ønsker du å ta din digitale markedsføring til et nytt nivå? Vil du forsikre maksimal effekt av dine digitale aktiviteter? Vi skreddersyr en workshop for din bedrift og ser på de viktigste digitale kanalene; epost, søk (betalt og organisk) og sosiale medier. I tillegg ser vi på analyse og måling i Google Analytics.

 

Før workshopen utarbeider vi en forhåndsanalyse, der vi går gjennom de ulike kanalene deres. Denne analysen, kombinert med det dere som bedrift ønsker å lære mer om, resulterer i en workshop tilpasset deres behov. Etter endt workshop får dere en konkret tiltaksplan for videre arbeid.

 

Temaer for workshopen

I forhåndsanalysen ser vi på:

 

  • E-post markedsføring
  • Betalt annonsering i søkemotorer (PPC)
  • Søkemotorannonsering (SEO)
  • Sosiale medier
  • Webanalyse (Google Analytics)

 

På bakgrunn av analysen gjort i forkant vil workshopen ta for seg forbedringspunkter knyttet til hver kanal. Vi vil sammen utvikle en konkret veiledning og i løpet av workshopen sette en tydelig agenda for hvor dere ønsker å være og hvilke endringer som må gjøres for å nå disse målene. Vi ønsker å gi dere både kunnskapen og verktøyene som trengs på veien. Ivil vi gjennomgå de tingene dere ønsker å lære mer om og sørge for at dere får med dere nyttige tips og triks som dere kan ta med tilbake til kontoret.

 

 

Eksempler på ting vi kan gjennomgå:

Google Analytics, søk og SEO:

 

  • Hvordan strukturere Google AdWords kampanjen på en god måte?
  • Hvordan finne riktige søkeord (også negative)?
  • Hvordan skrive gode annonsetekster og bruke annonseutvidelser?
  • Budstrategier
  • Sammenkobling av Google AdWords og Google Analytics
  • Oppsett av konverteringssporing ved hjelp av Google Tag Manager
  • Hvordan bruke Google Analytics og Tag Manager til å måle effekten av annonsene?
  • Hvilke annonseformater kan være aktuelle (Google shopping, Dynamic Search Ads etc.)?

E-post markedsføring:

 

  • Hvordan oppnå bedre resultater med e-postmarkedsføring?
  • Hvordan analysere, teste og måle?
  • Personalisering i e-post
  • E-post; «leveransekvalitet» – hva fungerer hvor?
  • Bruk av testverktøy – hvordan e-posten ser ut i ulike leser
  • Våre beste tips til emnefelt og preheader
  • Timing, når bør man sende?
  • Ulike typer e-post (velkomste-post, nyhetsbrev, produkt / promotering, transaksjonse-post mm)
  • Caser, hvordan gjør vi det i Oculos?
  • Trender, tips og triks

Sosiale Medier:

 

  • Hvordan oppnå bedre resultater med Facebook- og Instagram-annonsering?
  • A/B testing av annonser, hva og hvordan?
  • Smart bruk av målgrupper, Custom Audience og pixler.
  • Budsjetter, hvor putter jeg pengene mine?
  • Analyse, testing og måling for bedre innsikt
  • Hvordan måler jeg hva jeg får igjen (ROI)?
  • Caser, hvordan gjør vi det i Oculos?
  • Tips og triks

I tillegg vil GDPR og riktig bruk av kundedata være et gjennomgående tema i alle kurs og workshops.

 

Etter endt workshop oversender vi alle analyser og en konkret tiltaksplan som dere kan bruke i kombinasjon med hovedpunktene fra workshopen.

 

Denne workshopen passer for de som jobber med digital markedsførlig, er interessert i siste nytt innen fagområdet, og ønsker å sikre seg maksimal effekt av sine markedsføringsaktiviteter. Vi har alltid en praktisk tilnærming med konkrete tiltak i våre kurs og workshops.



Ønsker du mer informasjon om workshop? Fyll ut skjemaet så kontakter vi deg innen kort tid.





badge 2014 - Gull - Max Marketing Mix
Pepsi-MAX/ G-Sport
Integrert kampanje
badge 2013 - Gull - Max Marketing Mix
Plantasjens kundeklubb
Lojalitetsprogram
badge 2014 - Sølv - Max Marketing Mix
Nille-klubben
Lojalitetsprogram
badge 2015 - Bronsje - Max Marketing Mix
G-Sport/G-MAX Julekalender 2014
Enkeltarbeid