Sosiale medier

Vi viser deg hvordan du kan skape bedre resultater med dine Facebook- og Instagram-annonser, ved hjelp av godt innhold, riktig verktøy, testing og måling.




Hvordan lykkes med annonsering på Facebook og Instagram?

Markedsførere flytter stadig mer av sine budsjetter til sosiale medier, og Facebook har hatt en enorm vekst med over 60 % økning i 2017. Facebook tar i dag 1 av 5 reklamekroner på nett. Ved å utnytte seg av de enorme segmenteringsmulighetene sosiale medier gir og kombinere de med ulike annonseformater, kan du nå de du vil med ditt budskap.

 

I dette kurset lærer du hvordan du kan oppnå bedre resultater med dine Facebook- og Instagram-annonser. Kurset vil ha en praktisk tilnærming, med testing og måling som dine viktigste verktøy. Ved å bruke metodene du lærer i kurset vil du kunne bruke pengene dine på en mer kostnadseffektiv måte.

 

Kurset vil ta for seg følgende:

  • Hvordan oppnå bedre resultater med Facebook- og Instagram-annonsering

  • Hvordan sette mål og holde de!

  • Målgrupper, hvordan finner jeg de jeg ønsker å nå

  • Plassering av annonser, hva plasseres hvor

  • Hvordan Instagram-annonsering fungerer

  • A/B testing av annonser, hva og hvordan

  • Budsjetter, hvor putter jeg pengene mine

  • Analyse, testing og måling for bedre innsikt

  • Hvordan måler jeg hva jeg får igjen (ROI)

  • Hvordan bruke kundedata og pixler

  • Bruk av data ift. GDPR

  • Caser, hvordan gjør vi det i Oculos

  • Konkrete tips og triks du kan ta med deg tilbake på kontoret

 

Kurset tilpasses basert på antall deltakere og hvilket nivå disse er på. Det passer best for de som allerede er i gang med annonsering på Facebook og/eller Instagram.

 

Vi har for tiden ingen planlagte kurs, men du kan melde din interesse ved å ta kontakt i skjemaet under så hører du fra oss så snart vi har satt en ny kursdato.  


Om kursleder

Elisabeth Bekken Vikanes jobber som fagansvarlig for sosiale medier i Oculos. Hun er en engasjert sosiale medie-nerd som går analytisk til verks i alt hun gjør. Godt innhold, testing og måling er hennes mantraer. Elisabeth har lang erfaring, og har holdt en rekke foredrag, kurs og workshops innen sosiale medier.



Meld din interesse

 



badge 2014 - Gull - Max Marketing Mix
Pepsi-MAX/ G-Sport
Integrert kampanje
badge 2013 - Gull - Max Marketing Mix
Plantasjens kundeklubb
Lojalitetsprogram
badge 2014 - Sølv - Max Marketing Mix
Nille-klubben
Lojalitetsprogram
badge 2015 - Bronsje - Max Marketing Mix
G-Sport/G-MAX Julekalender 2014
Enkeltarbeid