Kunde: Sunkost
Utfordring: Femarelle – et produkt mot overgangsplager – er et av de mest solgte produktene til Sunkost. Men vi mente det var stort potensiale til å rekruttere nye kunder.
Løsning: Ved å jobbe lenger opp i kjøpstrakten skapte vi kunnskap og interesse ved å snakke om hva produktet hjelper mot – nemlig overgangsplager.
Vi sendte et nyhetsbrev til alle kvinner over 40 år (ca. 33 000 mottakere), med en relevant artikkel, før vi ledet leser inn på relevante produkter – både fra artikkel og nyhetsbrev. På denne måten traff nyhetsbrevet alle, uavhengige av hvor de var i sin kjøpsreise.
Resultat: Nyhetsbrevet fikk 330 % høyere konverteringsrate enn benchmarktall (kjøp i nettbutikk og butikk). Hele 13 % av dem som klikket i nyhetsbrevet handlet enten på nett eller i butikk. Det reelle tallet er mye høyere siden kun den identifiserte handelen i butikk blir registrert (ca. 12 %). Og vi vant MMM for beste bruk av e-post!
ROI på nyhetsbrevet ble på over 6000 %. Dette er et svært godt eksempel på at å prioritere tid og ressurser til dette arbeidet er en god investering.
Meld deg på vårt nyhetsbrev. Da får du også invitasjon og påminnelser til våre seminarer på e-post og SMS.
Oculos AS
Kongens gate 21, 0153 Oslo
post@oculos.no
+ 47 22 12 88 30
Org.nr 984 459 564
Personvernerklæring
Naviger
Webinarer og seminarer
Hvem er vi
Kontakt