Hva skjer?

Hold deg oppdatert på det seneste innen loyalty og mye annet spennende.


OMG Oculos er valgt som partner for å skape Norges beste kundekommunikasjon

– Vi vil bli best i klassen, og da må vi ha hjelp av de beste. Vi var på jakt etter et byrå med bred kompetanse innenfor CRM og som skjønner kanalsamspillet i dagens mediehverdag, sier Aina Lemoen Lunde, merkevare- og markedsdirektør i DNB ASA. – I tillegg er selvfølgelig personlig kjemi veldig viktig når vi skal få til mye sammen, og dette samarbeidet er riktig på alle måter, legger Herman Winje, fagansvarlig CRM i DNB, til.

Sveriges beste lojalitetsprogram – hva de har til felles?

Det er tre store merkevarer som kom til finalen i Årets beste lojalitetsprogram. For å vinne prisen for Årets beste lojalitetsprogram må bedriften ha skapt merverdi for både kunden og for seg selv. Vi gratulerer alle de nominert med en fantastisk jobb og er stolt over at alle de 3 finalistene bruker vår lojalitetsplattform, Voyado. Årets finalister er: Akademibokhandelns Vänner, NetOnNet og Apoteket AB.

Kjøper Oculos: Ahead Group Norway inntar CRM-tronen

Aller-eide Ahead Group Norway as kjøper CRM-selskapet Oculos, og fusjonerer med det eksisterende datterselskapet OMG. Det nye selskapet OMG-Oculos vil få en omsetning på ca. 200 millioner kroner og vil bli ledende på sitt fagfelt i Norge. – Med Oculos og OMG under samme tak, har Ahead sikret seg en kongeposisjon innen CRM, lojalitetsmarkedsføring og performance marketing, sier konsernsjef i Ahead Group Norway, Per Engh Halvorsen.

Er kundeklubber lønnsomt?

I følge en svensk rapport om kundeklubber på det svenske markedet fra 2017 gjort av Care of Haus og Mista, svarte 90 prosent svenske respondenter at de var kundeklubbmedlemmer. Denne undersøkelsen viste dog at 3 av 4 forbrukere opplevde å ikke få annerledes behandling av å være medlem.

Loyalty day – hva lærte vi?

Loyalty day ble arrangert av av Oculos og bød på en god miks av forelesere der samtlige foredrag handlet om lojalitet, belyst fra ulike hold. Ord som gikk igjen var tillit, tilgjengelighet, personalisering og kundeopplevelse. Her får du en oppsummering med caser, tips og forskningsresultater.

Hvordan lykkes på Instagram som bedrift?

Instagram er ifølge Ipsos den tredje mest brukte sosiale medier kanalen i Norge, med over 2,2 millioner brukere (over 18 år) – og dette er et tall i vekst! Disse brukerne er lojale og logger på ofte. Dette gir gode forutsetninger for deg og din bedrift til å nå kundene der det skjer!

Endelig – en rapport om kundeklubb!

Hva er vårt forhold til kundeklubber, fungerer de og skaper de lojalitet? Endelig har vi fått en undersøkelse på dette – riktignok fra det svenske markedet. Resultatet er både og, med en stor interesse for kundeklubber som utgangspunkt men en lengre vei å gå ift å skape lojalitet og fordeler for medlemmer.

Nille og Oculos vant pris under årets ANFO Effekt

Annonseforeningens prisutdeling ANFO Effekt fant sted torsdag 8. februar. ANFO Effekt hedrer nettopp effekten av markedsarbeidet med over 140 bidrag. Det var nok en gang ny rekord. Blant disse var vårt Nille-case, som dro av gårde med pris i kategorien Vekst!

Oculos posisjonerer seg ytterligere

Vi i Oculos opplever at byråbransjen har stadig økende krav til analyse og innsikt, og teknologiutviklingen går fort. Det er behov for et bredere tilbud der kundedata og CRM kobles enda tettere med innsikt, performance og social media.

Forhindrer cowboyvirksomhet

Bedrifter som arbeider med digital markedsføring må snarest gå i gang med å tilpasse seg nytt regelverk for personvern. I bransjen går den nye loven bare under navnet EU-2018-forordningen, men det formelle navnet er GDPR.

Mer mersalg, takk!

Mersalg handler om å selge flere produkter eller tjenester enn det kunden i utgangspunktet hadde planlagt å kjøpe, og blir sett på som noe av det mest lønnsomme en retailer kan foreta seg i markedsføringen.

Oculos med seks nyansettelser

– Vi merker økt etterspørsel fra både nye og eksisterende kunder, og det etterspørres også i økende grad tjenester innen nye områder, forklarer Toralf Waaktaar-Slovkvik og Kim Motrøen i Oculos.

Kampen om kundene blir stadig tøffere

Varehandelen står overfor endringer av enorme dimensjoner der omveltninger i både mediekonsum og kundeatferd tvinger markedsavdelingen til å tenke helt nytt. Content marketing er ikke svaret på alt, men kun en av flere elementer for å lykkes med markedsarbeidet i fremtiden.

Oculos landet storkontrakt med Gina Tricot

Gina Tricot blir vår største nordiske kunde og vi befester dermed vår allerede sterke posisjon innen nordisk retail og detaljvarehandel, sier kommersiell direktør og partner Truls Røise i Oculos

Tom Orvei blir ny leder i Oculos

Tom Orvei (40) kommer fra stillingen som COO i Oculos, hvor han de siste fem årene har hatt ansvaret for å drive frem satsningen på rådgivning og strategi.

BilXtra kundeklubb

Vi har lansert ny kundeklubb for en av Norges eldste og største bilutstyrskjeder! «Vi er stolte og ydmyke over å få jobbe med en så stor og sterk merkevare som BilXtra og vi gleder oss veldig til det videre samarbeidet» sier Toralf Waaktaar-Slokvik hos Oculos.

Lansering av Ekte Lekeglede

Det er stor konkurranse i den norske leketøysbransjen, hvor konsumenten har problemer med å skille de ulike kjedene og de fysiske butikkene fra hverandre, sier Charlotte Lindberg Jørgensen, Marketing/Purchase Coordinator hos Lekehuset Partner AS.

Fokus på mennesker og innsikt gir økt kundelojalitet

Samfunnet blir stadig mer transparent, informasjon mer tilgjengelig, dagens forbruker har tilgang til en mengde produkter med ett tastetrykk. Teknologiske virkemidler tas i bruk i kampen for å selge. Det handler om å velge rett strategi, ifølge Truls Røise, gründer i Oculos AS.

BAMA Storkjøkken velger Oculos

Målsettingen med samarbeidet er å etablere en løsning for håndtering av dialogaktiviteter. I tillegg skal vi utvikle kampanjer og lojalitetskonsepter med klare fordeler og verdi for kunden sier Espen Welding, CRM Sjef i BAMA Storkjøkken.

badge 2014 - Gull - Max Marketing Mix
Pepsi-MAX/ G-Sport
Integrert kampanje
badge 2013 - Gull - Max Marketing Mix
Plantasjens kundeklubb
Lojalitetsprogram
badge 2014 - Sølv - Max Marketing Mix
Nille-klubben
Lojalitetsprogram
badge 2015 - Bronsje - Max Marketing Mix
G-Sport/G-MAX Julekalender 2014
Enkeltarbeid