Kjøper Oculos: Ahead Group Norway inntar CRM-tronen

Kjøper Oculos: Ahead Group Norway inntar CRM-tronen

Aller-eide Ahead Group Norway as kjøper CRM-selskapet Oculos, og fusjonerer med det eksisterende datterselskapet OMG. Det nye selskapet OMG-Oculos vil få en omsetning på ca. 200 millioner kroner og vil bli ledende på sitt fagfelt i Norge.

 

– Med Oculos og OMG under samme tak, har Ahead sikret seg en kongeposisjon innen CRM, lojalitetsmarkedsføring og performance marketing, sier konsernsjef i Ahead Group Norway, Per Engh Halvorsen.

 

OMG og Oculos har lenge vært rivaler i et marked preget av store endringer og vekst de siste årene. Nå slås de to sammen, og danner dermed et av de største miljøene med breddekompetanse på CRM, marketing automation, lojalitetsprogrammer og performance marketing i Norge. Administrerende direktør Per Engh Halvorsen i Ahead Group Norway omtaler oppkjøpet som strategisk viktig.

 

– CRM og marketing automation er essensielle verktøy i en markedsføringshverdag der det blir stadig vanskeligere å kjøpe seg oppmerksomhet. Dette blir nøkkeldisipliner i det nye medielandskapet, sier han.

 

Oculos ble etablert i 1998, har om lag 40 ansatte og er en fremtredende aktør på CRM, lojalitetsprogrammer og samtykkebasert markedsføring. På kundelisten finnes kjente merkevarer som Nordic Choice Hotels, Toyota, Vitus Apotek, KID Interiør og G-Sport, for å nevne noen.

 

OMG har siden 2014 vært eid av Aller Media, og ble for kort tid siden en del av byrånettverket i Ahead Group Norway. Det nye OMG-Oculos inngår i dette byrånettverket sammen med Hyper, Uniform, Redink, Nova Vista og tilhørende datterselskaper. Sammen har selskapene om lag 250 ansatte og en årlig omsetning på cirka 530 millioner kroner.

 

Tom Orvei blir sjef

Tom Orvei blir ny leder for det fusjonerte OMG-Oculos , og vil inngå i ledergruppen i Ahead Group Norway. Han har ledet Oculos siden 2015.

 

– Oculos har hatt gode år med god vekst, og vi har lett etter en kompatibel partner som kan gi oss større kapasitet og kompetansebredde slik at vi kan håndtere enda mer komplekse kundeprosjekter. Det har vi funnet i OMG og Ahead Group Norway, som vi tror er en perfekt match, sier Tom Orvei.

 

Per Engh Halvorsen er på sin side svært glad for å få Oculos og Tom Orvei med på laget i den stadig sterkere byråkonstellasjonen Ahead Group Norway.

 

– Tom har i løpet av prosessen vist seg som en visjonær og ryddig leder som har kjøpt seg inn i Ahead-filosofien. Som en av de største grupperingene i vår bransje, kan vi gi våre kunder et unikt tilbud når vi jobber sømløst og prestisjefritt på tvers av selskapsgrensene.

 

Tom Orvei selv er meget ivrig etter å komme i gang.

 

– Ja, dette gleder jeg meg stort til og er superklar for å komme i gang. Ikke minst ser jeg fram til å jobbe sammen med 75 dyktige kolleger hvor mulighetene for et selskap som OMG-Oculos er større enn noen gang tidligere, sier Orvei.

 

Jørgen Schibsted har frem til nå vært adm.dir. i både OMG og Hyper. Han fortsetter nå som leder av Hyper og får dermed muligheten til å ha fullt fokus på videre utvikling av dette selskapet.

 

OMG har hatt veldig gode år og har sikret seg en sterk posisjon under Jørgens ledelse. Han er en av drivkreftene bak prosessen, som gjør at vi nå sikrer oss det jeg uten å nøle vil kalle en kongeposisjon på CRM i Norge. Både OMG og Hyper er så store selskaper at de trenger dedikerte ledere. Det får de nå, sier Halvorsen.

 

– OMG-Oculos har de beste forutsetninger for å lykkes med videre vekst nå som vi samler alle kompetansekrefter i ett og samme selskap. Jeg er overbevist om at Tom blir en god leder for det fusjonerte selskapet, og gleder meg til å jobbe med han i ledergruppen i Ahead Group Norway, sier Jørgen Schibsted.

 

Kontaktinformasjon

Adm.dir. Tom Orvei, mobil: 480 70 454 – tom@oculos.no

Konsernsjef Per Engh Halvorsen: 901 51 000 – per@aheadgroup.no

 

Dette er OMG-Oculos

OMG-Oculos er et ledende teknologi- og rådgivingsmiljø innen CRM, lojalitetsmarkedsføring og performance marketing. Selskapet tilbyr flere av markedets mest brukte verktøy for digital kommunikasjon, slik at vi i samsvar med GDPR-reglene kan operere effektivt i alle kanaler, høste innsikt og skape topplinjevekst for våre kunder.

 

Selskapet inngår i byrånettverket Ahead Group Norway, har 75 ansatte og hovedkontor sentralt i Oslo sentrum. OMG-Oculos har norske og internasjonale kunder innen retail, energi, logistikk, telecom, media, reiseliv med mer, og vil ha en omsetning på om lag 200 millioner kroner i 2019.

badge 2014 - Gull - Max Marketing Mix
Pepsi-MAX/ G-Sport
Integrert kampanje
badge 2013 - Gull - Max Marketing Mix
Plantasjens kundeklubb
Lojalitetsprogram
badge 2014 - Sølv - Max Marketing Mix
Nille-klubben
Lojalitetsprogram
badge 2015 - Bronsje - Max Marketing Mix
G-Sport/G-MAX Julekalender 2014
Enkeltarbeid