Lansering av Ekte Lekeglede

Lansering av Ekte Lekeglede

Det er stor konkurranse i den norske leketøysbransjen, hvor konsumenten har problemer med å skille de ulike kjedene og de fysiske butikkene fra hverandre, sier Charlotte Lindberg Jørgensen, Marketing/Purchase Coordinator hos Lekehuset Partner AS. Lekehuset Partner AS mener et omfattende lojalitetskonsept med belønning til lojale kunder, sammen med digital og personifisert kommunikasjon med sine medlemmer, er veien å gå for å styrke sin posisjon i markedet.

 

Vi ønsker å bedre den totale handleopplevelsen for hele familien, ved å forenkle handleturen og gjøre besøk i BRIO Butikken til noe spesielt både for barn og voksne, fortsetter Jørgensen.

 

Ekte Lekeglede er et gratis og lekent konsept for foreldre og barn i alle aldre. Konseptet fokuserer på gode tilbud og belønning av lojale kunder.

 

Det er ingen virkelig gode lojalitetskonsepter i bransjen, så vi er spente på å se utviklingen videre, sier Lasse Maugesten, seniorrådgiver i Oculos og leder av Oculos Production.

 

I oppstartsfasen har Lekehuset Partner AS et tett samarbeid med LEGO, og de populære LEGO og DUPLO-produktene brukes som rekrutteringstilbud frem mot jul. Alle barn får også en egen skattebok der de kan sette inn klistremerker som man får når man handler. Når skatteboken er full, eller man har kommet til et av spesialfeltene på skattekartet, kan barna hente gaver i butikk, og foreldre får rabatter ved neste kjøp.

 

Lekehuset Partner AS har over 100 BRIO Butikker i Norge, og har eksistert som kjede siden 1991. I 2012 gjorde BRIO Butikken et fornyingsprosjekt der ny logo og nye figurer ble tatt i bruk. Nylig ble det også lansert ny nettside, som er en del av en omfattende digital strategi.

 

Oculos og Lekehuset Partner AS vil jobbe tett sammen i oppstartsfasen, samt med videreutvikling av Kundeklubben Ekte Lekeglede.

 

På trappene står blant annet en nettbasert ønskeliste som blir lansert før jul og mange flere konsepter vil lanseres i løpet av 2015, avslører Charlotte Lindberg Jørgensen til slutt.

badge 2014 - Gull - Max Marketing Mix
Pepsi-MAX/ G-Sport
Integrert kampanje
badge 2013 - Gull - Max Marketing Mix
Plantasjens kundeklubb
Lojalitetsprogram
badge 2014 - Sølv - Max Marketing Mix
Nille-klubben
Lojalitetsprogram
badge 2015 - Bronsje - Max Marketing Mix
G-Sport/G-MAX Julekalender 2014
Enkeltarbeid