OMG Oculos er valgt som partner for å skape Norges beste kundekommunikasjon

OMG Oculos er valgt som partner for å skape Norges beste kundekommunikasjon

(Foto: Stig Fiksdal)

OMG Oculos sammen med DNB – Katrine Øyvåg, Herman Winje, Hans Borgen, Aina Lemoen Lunde, Guro Gladhaug

 

DNB velger Ahead-selskapet OMG Oculos som leverandør av rådgivning, analyse, strategi, innhold og konsepter innenfor CRM-området.

 

OSLO mai 2019

 

– Vi vil bli best i klassen, og da må vi ha hjelp av de beste. Vi var på jakt etter et byrå med bred kompetanse innenfor CRM og som skjønner kanalsamspillet i dagens mediehverdag, sier Aina Lemoen Lunde, merkevare- og markedsdirektør i DNB ASA. – I tillegg er selvfølgelig personlig kjemi veldig viktig når vi skal få til mye sammen, og dette samarbeidet er riktig på alle måter, legger Herman Winje, fagansvarlig CRM i DNB, til.

 

Ahead-selskapene er valgt av DNB for å styrke sin strategi videre innen personalisert kundekommunikasjon. Målet med initiativet er å være enda mer tilstede for kundene med mer personlig kommunikasjon, som treffer på ulike behov og når man trenger banken.

 

OMG Oculos vil blant annet bistå DNB med å bli enda bedre på bruk av data og teknologi, for å verdiøke sin CRM-satsning. – Våre undersøkelser viser at de fleste segmentene banken opererer i, stoler på banken. Og flere av segmentene er generelt veldig åpne for å motta enkle råd rundt bank og økonomi. Men siden dette ofte er situasjonsbetinget, blir vår utfordring sammen med DNB å gi kundene riktige råd til rett tid i livet, sier Hans Borgen i OMG Oculos.

 

– Det skal bli veldig gøy og lærerikt å jobbe med et så stort varemerke som DNB. Her får vi sjansen til å skape løsninger som berører 2 millioner nordmenn, og en god mulighet til å ta ut all vår kompetanse fra Ahead Group og lage god kundedialog. DNB gjør allerede mye bra på feltet, og vi gleder oss til å ta fatt på veien videre sammen med DNBs supre gjeng, sier Tom Orvei, Adm Dir for OMG Oculos.

 

Ahead-sjef Per Engh-Halvorsen mener DNB sitt valg av CRM-partner viser viktigheten av å samle et bredt lag av spesialister under ett og samme byråtak. – Dette er en viktig kontrakt for Ahead, og vi er ydmyke og glade for tilliten landets største finanskonsern viser oss. Effektiv, personalisert kundekommunikasjon krever et bredt lag av spesialister innen system, analyse, kreativitet og innhold. Her representerer vi en unik kombinasjon, der vi også trekker på ressurser fra Redink, og vil sammen bistå DNB med å nå sine mål med CRM-satsningen, sier Ahead-sjefen.

 

Kontaktinformasjon

Adm.dir. Tom Orvei, mobil: 480 70 454 – tom@oculos.no

 

Dette er DNB

DNB ASA (OSE: DNB) er Norges største finanskonsern, med en egenkapital på 217 milliarder kroner per 31. desember 2017. Konsernet ble grunnlagt 4. desember 2003 etter en fusjon mellom Den norske Bank (DnB) og Gjensidige NOR. Selskapets største aksjonær er den norske stat ved Nærings- og handelsdepartementet (34 prosent), nest størst er Sparebankstiftelsen DNB (ca. 8 prosent). Selskapet skiftet navn i november 2011 til DNB. Konsernet hadde 2.3 millioner kunder ved forrige årsskifte.

 

Dette er OMG Oculos

OMG Oculos er et ledende teknologi- og rådgivingsmiljø innen CRM, lojalitetsmarkedsføring og performance marketing. Selskapet tilbyr flere av markedets mest brukte verktøy for digital kommunikasjon, slik at vi i samsvar med GDPR-reglene kan operere effektivt i alle kanaler, høste innsikt og skape topplinjevekst for våre kunder. Selskapet inngår i byrånettverket Ahead Group Norway, har 75 ansatte og hovedkontor i Oslo. OMG Oculos har norske og internasjonale kunder innen retail, energi, logistikk, telecom, media, reiseliv med mer, og vil ha en omsetning på om lag 200 millioner kroner i 2019.

badge 2014 - Gull - Max Marketing Mix
Pepsi-MAX/ G-Sport
Integrert kampanje
badge 2013 - Gull - Max Marketing Mix
Plantasjens kundeklubb
Lojalitetsprogram
badge 2014 - Sølv - Max Marketing Mix
Nille-klubben
Lojalitetsprogram
badge 2015 - Bronsje - Max Marketing Mix
G-Sport/G-MAX Julekalender 2014
Enkeltarbeid