Sveriges beste lojalitetsprogram – hva de har til felles?

Sveriges beste lojalitetsprogram   – hva de har til felles?

Det var tre store merkevarer som kom til finalen i Årets beste lojalitetsprogram. For å vinne prisen for Årets beste lojalitetsprogram må bedriften ha skapt merverdi for både kunden og for seg selv.

 

Vi gratulerer alle de nominert med en fantastisk jobb og er stolt over at alle de 3 finalistene bruker vår lojalitetsplattform, Voyado.

 

Årets finalister var: Akademibokhandelns Vänner, NetOnNet og Apoteket AB. Dette sier finalistene om hvorfor akkurat de var med og kjemper om prisen for Årets beste lojalitetsprogram:

 

Cecilia Helsing, markedssjef for Akademibokhandeln 

 

Hva har vært viktigst for Akademibokhandelns Vänner det siste året?

– Det at kundeklubben vår virkelig har blitt integrert i hele organisasjonen har blitt veldig tydelig det siste året. Vi har også styrket programmet rent teknisk, blant annet gjennom nytt CRM-system. Men det er nok det at selve integrasjonen har blitt en så naturlig del for alle våre medarbeidere, som jeg ser på som det aller viktigste.

 

Hva ser du på som kundeklubbens viktigste styrker?

– Alle de fantastiske medarbeiderne som med stolthet prater med kundene våre om lojalitetsprogrammet, og det at vi hele tiden hører på hva kunden ønsker. I tillegg så jobber vi hele tiden med å utvikle teknikken for å bli enda mer relevante for våre medlemmer og skape en optimal kundedialog.

 

Pär Gancarez, CRM-ansvarlig for NetOnNet

 

Hva har ført NetOnNets lojalitetsprogram fremover – og helt til finalen?

– Vi har konsentrert oss om å forenkle programmet for våre medlemmer. Og ikke minst fokusere på innhold. Vi har nå produsert over 200 tips, guider og forbrukerråd fra våre eksperter.

 

Hvor er lojalitetsprogrammet om tre år?

– Vi har fortsatt å jobbe for å bli enda bedre på kundeinnsikt, først og fremst i digitale kanaler. Det skjer mye rundt AI og andre buzzwords, men vi har fokusert på å jobbe systematisk for å levere en bra, personalisert opplevelse. Utviklingen går så fort at vi knapt kan vite selv hvor vi står om et halvt år. Det eneste vi vet er at vi fortsetter å være lydhøre og forsøker å komme enda nærmere våre kunder.

 

Erica Nyqvist, sjef for Kundelojalitet og kundeinnsikt hos Apoteket AB

 

Hva har vært viktigst for Apotekets lojalitetsprogram det siste året?

– Vi har fokusert på tre ting: Omnikanalkunden og rekruttering av nybakte foreldre, parallelt med at vi har byttet crm-system. Vi ser også et skifte i handelen, og med en større vekst online er det avgjørende for vår fremtid at vi arbeider riktig med kundedata.

 

Den svenske prisutdelingen Retail Awards, som arrangeres av Svensk Handel og bransjetidsskriftet Market, gikk av stabelen 13. mai. Vi gratulerer Akademibokhandelns Vänner med seieren for Sveriges beste lojalitetsprogram.

 

Vil du vite mer om Voyado? Kontakt oss i dag for mer informasjon!

 

KILDER:

Artikkelen er hentet med tillatelse fra Market.se

 

– Årets lojalitetsprogram skapar mervärde för kunden – och för sig själva

badge 2014 - Gull - Max Marketing Mix
Pepsi-MAX/ G-Sport
Integrert kampanje
badge 2013 - Gull - Max Marketing Mix
Plantasjens kundeklubb
Lojalitetsprogram
badge 2014 - Sølv - Max Marketing Mix
Nille-klubben
Lojalitetsprogram
badge 2015 - Bronsje - Max Marketing Mix
G-Sport/G-MAX Julekalender 2014
Enkeltarbeid