Inspirasjon
Bli inspirert av nyttige artikler, les aktuelle saker og se opptak av tidligere webinarer. Kanskje du oppdager noe spennende og lærer noe nytt?
Filter
11.10.24
Artikkel
Marketing Automation
Treff blink med klikkbasert segmentering
Klikkbasert segmentering kan endre e-postmarkedsføringen din. Øk relevansen, fang interessen og se konverteringene skyte i været med vår enkle guide.
19.09.24
Artikkel
Content
Bli kjent med Lilja, den kreative rådgiveren
Lilja Neergaard er vår ubestridte workshop- og kundereise-dronning. Hun hjelper deg med å se det store bildet og å koble det du vil si med det kunden din ønsker å høre.
11.09.24
Webinar
Webinar
Er lojalitetsprogram verdt investeringen?
Har du et lojalitetsprogram, eller vil starte et, men vet ikke effektene det gir? Lær om hvordan du får mer ut av lojalitetsprogrammet ditt.
23.08.24
Webinar
Webinar
Slik skaper du langsiktige kundeforhold
Få 50 års erfaring på 50 minutter og lær hvordan du kan styrke kundeforholdene dine, bygge tillit og skape lojale kunder.
22.08.24
Artikkel
Informasjonssikkerhet
Marketing Automation
Digital svindel på fremmarsj – slik sikrer du deg
Har du hørt om Artificial Inflation of Traffic? Det er en svindelmetode mot bedrifter som driver med automatiserte SMS-utsendelser. Lær hvordan du kan beskytte deg.
14.08.24
Artikkel
Analyse
Segmentering for smart og effektiv markedsføring
Forstår du virkelig kundene dine? Med riktig segmentering kan du skape skreddersydd kommunikasjon som faktisk treffer.
19.06.24
Webinar
Webinar
Kan et lojalitetsprogram fungere i B2B?
Kundepleie i B2B-segmentet er i rask endring, og de som ikke følger med på utviklingen, kan bli hengende etter. Lær av Azets sin suksesshistorie!
30.05.24
Artikkel
Marketing Automation
Dette må du vite om list-unsubscribe
I en stadig mer digitalisert verden jobbes det kontinuerlig med å rydde opp i innboksen til folk. Her spiller list-unsubscribe en viktig rolle.
27.05.24
Webinar
Webinar
E-postmarkedsføring med AI-drevet kreativitet
Denne gang dykker vi ned i avgjørende temaer som vil transformere måten du ser på e-postmarkedsføring.
16.05.24
Artikkel
Analyse
Få rask kundeinnsikt med spørreundersøkelser
Vil du forstå kundene dine bedre? Send de en spørreundersøkelse! Slik hjelper Oculos deg med å ta tempen på kundebasen din, raskt og enkelt.
13.05.24
Artikkel
Personvern
Møt Jørn, rådgiver og personvernansvarlig
Driver du en kundeklubb eller et lojalitetsprogram? Da bør du ha kontroll på GDPR og personvern. Det kan Jørn Eriksson, vår GDPR-ekspert, hjelpe deg med.
29.04.24
Webinar
Webinar
Bruk dine kundedata i flere markedskanaler
Vil du sikre bedre kundeopplevelse på nettsiden din? Her tar vi deg gjennom hvordan du henter inn og utnytter kundedata på best mulig måte.
11.03.24
Artikkel
Martech
Bli kjent med Hege, Marketing Technology Expert
Har du noen komplekse, teknologiske problemstillinger du trenger å få løst? Da får du veldig god hjelp av Hege Næss – den råeste tech-dama vi vet om.
06.03.24
Webinar
Webinar
Trigg Loyalty: Lojalitet gjort raskt og enkelt
Bli kjent med Trigg Loyalty – vår egenutviklede lojalitetsplattform som løser alle problemstillingene dine i praksis.
29.02.24
Artikkel
Personvern
Beriker du kundeprofiler med tredjepartsdata? Slik overholder du GDPR
Det er en utfordring å navigere datadrevne innsikter og samtidig opprettholde et fokus på personvern. Slik gjør du det.
19.02.24
Artikkel
Martech
Trigg Loyalty lar deg styre ditt eget lojalitetsprogram
Vi har brukt vår unike lojalitetskompetanse gjennom 25 år til å utvikle den selvstendige lojalitetsplattformen Trigg Loyalty.
08.02.24
Artikkel
Marketing Automation
Nye krav til e-postleveranse fra Google og Yahoo
Er e-postmarkedsføring en viktig del av markedsføringsstrategien din? Da må du sette deg inn i de nye kravene fra Google og Yahoo.
07.02.24
Karriere
Martech
Vi fortsetter veksten med fem nye ansatte
Vi ønsker velkommen til fem nye ansatte hos oss! Sammen skal de styrke kompetansen vår på tech, salg og rådgivning.
06.02.24
Artikkel
CRM
Møt Carsten, rådgiver og teknisk prosjektleder
Carsten Mo er en av våre mange ildsjeler innen CRM, lojalitet og MarTech. Han hjelper deg gjerne med å skape fremtidens kundeopplevelse.
24.01.24
Artikkel
Loyalty
Antavo Loyalty Report 2024: De viktigste lojalitetstrendene
Vi har dykket ned i Antavos Global Customer Loyalty Report 2024. Her er trendene bør merke deg i arbeidet med lojalitetsprogrammet ditt i år.
22.01.24
Artikkel
CRM
Møt Natalia, rådgiveren som hjelper deg å øke kundelojalitet
Bli kjent med rådgiver Natalia Cendrowska og hvordan hun hjelper deg med å optimalisere personalisert kommunikasjon.
19.01.24
Webinar
Webinar
Kundelojalitet i 2024: Trender og tiltak
Lojalitet, marketing automation og kundedata er stikkordene du bør ta med deg inn i arbeidet med kundelojalitet i år.
11.01.24
Artikkel
Martech
Bli kjent med Truls, frontend-utvikler og teamleder
Ønsker du at nettsiden din og e-postene dine skal se bra ut og være brukervennlige? Da er Truls Berg mannen du bør snakke med.
05.12.23
Artikkel
Loyalty
Her er Loyalty Day 2023 oppsummert
Loyalty Day 2023 ble en stor suksess. Her får du en kortversjon av innholdet som ble presentert.
22.11.23
Artikkel
Martech
Oculos dro hjem tre priser fra MarTech Awards
Vi vant! I år sanket vi inn tre priser i alle valører under ANFO MarTech Awards.
17.11.23
Artikkel
Marketing Automation
Møt Ane Marte, en Marketing Operation Specialist
Våre MO-ressurser er blant de viktigste vi har innen marketing automation og personalisert kommunikasjon. Slik driver de markedsføringen din fremover.
06.11.23
Webinar
Webinar
Smart bruk av kundedata. Innsikt, personalisering og omnikanal
Å møte kunden på tvers av flere kanaler stiller større krav til personalisering. Sammen med Epinova snakker vi om hvordan smart bruk av kundedata og teknologi er en vesentlig del av det å lykkes med gode kundeopplevelser.
27.10.23
Artikkel
Analyse
Kom i gang med analyse av kundedatabasen
Å analysere førstepartsdata og kundebasen din er ikke så avansert som du tror. Vi guider deg gjennom noen enkle første steg.
25.10.23
Artikkel
CRM
Bli kjent med Marie, vår Voyado-ekspert
Etter snart fem år og ulike roller i Oculos, går Marie Aasbrenn inn i stillingen som Client Lead på Voyado. En bedre match finnes ikke!
12.10.23
Artikkel
Analyse
Hvordan måle kundeklubbens effekt?
Når vi i Oculos måler kundeklubbens effekt er vi opptatte av å isolere effekten på best mulig måte. Slik gjør vi det.
28.09.23
Webinar
Webinar
Hvilke markedskanaler skal du satse på i 2024?
I tøffe tider er det viktig å bruke markedsbudsjettet der det lønner seg. Kundedata kan hjelpe deg å forstå hvilke kanalvalg du bør vurdere å ta.
27.09.23
Artikkel
Martech
Møt Sebastian, en av våre utviklere
Sebastian Dønnum forteller om et miljø hvor han får plass og utfordringer nok til å utvikle seg både faglig og personlig.
07.09.23
Artikkel
Loyalty
Trenger du en revisjon av lojalitetsprogrammet ditt?
Korteste veien til en revisjon av lojalitetsprogrammet ditt? Det er vår nye tjeneste Oculos loyalty review & planning. Sjekk hva du får ut av vår workshop.
04.09.23
Artikkel
CRM
Moderniseringsdirektivet: Er bedriften din klar for de nye reglene?
1. oktober kommer det nye regler som påvirker alle virksomheter med kundeklubber. Er du forberedt?
31.08.23
Webinar
Webinar
Ta ditt lojalitetsprogram til neste nivå
Oppskriften på vekst for lojalitetsprgrammet ditt? Den får du her. Her får du våre beste anbefalinger til hvordan du kommer på "neste nivå" innenfor lojalitet.
16.08.23
Artikkel
Marketing Automation
Har du behov for en markedsressurs?
Det kan du leie hos Oculos. Når du opplever et akutt behov for bistand i markedsavdelingen din, vil innleide ressurser fra Oculos være til god hjelp.
22.06.23
Artikkel
CRM
Usikre tider påvirker kanalmiksen – mer målretting, automatisering og 1-til-1
I undersøkelsen The Nordic CMO Survey har over 500 nordiske markedssjefer gitt sine tanker og svar om hva de satser på i usikre tider. Her kommenterer Oculos funnene.
02.06.23
Webinar
Webinar
Slik får du fart på kundeklubben din
Her får du våre beste tips for rekruttering. Og du får tips til å komme i gang med marketing automation. En bonus til slutt er viktige funn fra "The Nordic CMO Survey".
16.05.23
Webinar
Webinar
Hvordan implementere MarTech
Lyst til å komme riktig i gang med MarTech? Her får du solide tech-tips fra erfarne rådgivere som har vært tett involvert i mange MarTech-prosjekter.
05.05.23
Artikkel
Martech
9 tips til et vellykket tech-prosjekt
Rådgiver Carsten Mo gir deg ni tips til hva du må tenke på når du skal anskaffe, implementere og drifte ny markedsføringsteknologi.
24.03.23
Webinar
Webinar
Kjenner du kundene dine godt nok?
Analyserer du kundedataene dine? Og bruker du denne innsikten for å skape effekt?
20.03.23
Artikkel
CRM
Oculos er nå partner med ITX
Oculos har inngått et strategisk partnerskap med det fremgangsrike kundeservice-techmiljøet ITX Norge.
20.03.23
Artikkel
Analyse
Den store annonsørrapporten
Den store annonsørrapporten fra ANFO tar tempen på bransjen og markedet. Her er de viktigste funnene vi har lyst til å løfte frem.
14.03.23
Artikkel
Loyalty
Lojalitetstrender 2023 analysert av Antavo
Hva er trendene innen lojalitet for 2023? I rapporten til Antavo får du innsikten du trenger. Vi har plukket ut noen viktige funn.
03.03.23
Artikkel
Loyalty
Kundeklubb er veien til mer lojale kunder
I denne artikkelen forteller vi deg hvordan du kommer i gang med lojalitetsarbeidet ditt, og hvordan du kan få en kundeklubb på plass.
20.02.23
Webinar
Webinar
Skap bedre kundeopplevelser med bruk av kundedata
Det blir ikke noe særlig kundeopplevelse hvis du ikke har gode data å jobbe med. Her får du oppskriften på hvordan du skaper bedre kundeopplevelser.
30.01.23
Webinar
Webinar
Loyalty programs in 2023: Trends and effectiveness
Hva gjelder for lojalitet og lojalitetsprogrammer fremover? Her byr Oculos på trender og hva som gir effekt. Du får også viktige funn fra Antavos Global Customer Loyalty Report 2023.
20.12.22
Artikkel
Martech
Gull, sølv og bronse til Oculos i MarTech Awards
Oculos vant både gull, sølv og bronse på MarTech Awards 2022.
16.12.22
Artikkel
Loyalty
Kundeklubb i nedgangstider
Å jobbe målrettet og datadrevet med de lojale kundene dine vil være noe av det smarteste du gjør i usikre tider.
11.11.22
Webinar
Webinar
Aktivering av førstepartsdata og Voyado Shopping Index rapport 2022
Lær mer om aktivering av førstepartsdata og få den nyeste innsikten fra Voyado Shopping Index rapport 2022.
03.10.22
Webinar
Webinar
Kundedata + kundereiser = sant
Hvordan koble og jobbe med kundedata og kundereiser? Her får du smarte tips til hvordan du optimaliserer og prioriterer for å maksimere kundeopplevelsen og få høyere ROI.
30.09.22
Artikkel
CRM
LO setter nyhetsbrevene i system med Make og Oculos
Da LO sentralt og i regionene ønsket et trygt, effektivt og brukervennlig system for nyhetsbrevutsendelser falt valget på Make og Oculos.