Inspirasjon

Inspirasjon

Bli inspirert av nyttige artikler, les aktuelle saker og se opptak av tidligere webinarer. Kanskje du oppdager noe spennende og lærer noe nytt?

Filter

Oculos hjelper deg med spørreundersøkelser

16.05.24

Artikkel

Analyse

Få rask kundeinnsikt med spørreundersøkelser

Vil du forstå kundene dine bedre? Send de en spørreundersøkelse! Slik hjelper Oculos deg med å ta tempen på kundebasen din, raskt og enkelt.

Jørn Eriksson, GDPR-ekspert

13.05.24

Artikkel

Personvern

Møt Jørn, rådgiver og personvernansvarlig

Driver du en kundeklubb eller et lojalitetsprogram? Da bør du ha kontroll på GDPR og personvern. Det kan Jørn Eriksson, vår GDPR-ekspert, hjelpe deg med.

29.04.24

Webinar

Webinar

Bruk dine kundedata i flere markedskanaler

Vil du sikre bedre kundeopplevelse på nettsiden din? Her tar vi deg gjennom hvordan du henter inn og utnytter kundedata på best mulig måte.

Hege Naess, martech expert

11.03.24

Artikkel

Martech

Bli kjent med Hege, Marketing Technology Expert

Har du noen komplekse, teknologiske problemstillinger du trenger å få løst? Da får du veldig god hjelp av Hege Næss – den råeste tech-dama vi vet om.

06.03.24

Webinar

Webinar

Trigg Loyalty: Lojalitet gjort raskt og enkelt

Bli kjent med Trigg Loyalty – vår egenutviklede lojalitetsplattform som løser alle problemstillingene dine i praksis.

GDPR og databerikelse

29.02.24

Artikkel

Personvern

Beriker du kundeprofiler med tredjepartsdata? Slik overholder du GDPR

Det er en utfordring å navigere datadrevne innsikter og samtidig opprettholde et fokus på personvern. Slik gjør du det.

Trigg Loyalty

19.02.24

Artikkel

Martech

Trigg Loyalty lar deg styre ditt eget lojalitetsprogram

Vi har brukt vår unike lojalitetskompetanse gjennom 25 år til å utvikle den selvstendige lojalitetsplattformen Trigg Loyalty.

Nye e-postregler

08.02.24

Artikkel

Marketing Automation

Nye krav til e-postleveranse fra Google og Yahoo

Er e-postmarkedsføring en viktig del av markedsføringsstrategien din? Da må du sette deg inn i de nye kravene fra Google og Yahoo.

Nyansatte

07.02.24

Karriere

Martech

Vi fortsetter veksten med fem nye ansatte

Vi ønsker velkommen til fem nye ansatte hos oss! Sammen skal de styrke kompetansen vår på tech, salg og rådgivning.

Carsten Mo

06.02.24

Artikkel

CRM

Møt Carsten, rådgiver og teknisk prosjektleder

Carsten Mo er en av våre mange ildsjeler innen CRM, lojalitet og MarTech. Han hjelper deg gjerne med å skape fremtidens kundeopplevelse.

Antavo

24.01.24

Artikkel

Loyalty

Antavo Loyalty Report 2024: De viktigste lojalitetstrendene

Vi har dykket ned i Antavos Global Customer Loyalty Report 2024. Her er trendene bør merke deg i arbeidet med lojalitetsprogrammet ditt i år.

Rådgiver Natalia Cendrowska

22.01.24

Artikkel

CRM

Møt Natalia, rådgiveren som hjelper deg å øke kundelojalitet

Bli kjent med rådgiver Natalia Cendrowska og hvordan hun hjelper deg med å optimalisere personalisert kommunikasjon.

19.01.24

Webinar

Webinar

Kundelojalitet i 2024: Trender og tiltak

Lojalitet, marketing automation og kundedata er stikkordene du bør ta med deg inn i arbeidet med kundelojalitet i år.

Truls Berg, Teamleader Frontend Developer

11.01.24

Artikkel

Martech

Bli kjent med Truls, frontend-utvikler og teamleder

Ønsker du at nettsiden din og e-postene dine skal se bra ut og være brukervennlige? Da er Truls Berg mannen du bør snakke med.

05.12.23

Artikkel

Loyalty

Her er Loyalty Day 2023 oppsummert

Loyalty Day 2023 ble en stor suksess. Her får du en kortversjon av innholdet som ble presentert.

Martech Awards 2023

22.11.23

Artikkel

Martech

Oculos dro hjem tre priser fra MarTech Awards

Vi vant! I år sanket vi inn tre priser i alle valører under ANFO MarTech Awards.

Ane Marte, senior marketing operation specialist

17.11.23

Artikkel

Marketing Automation

Møt Ane Marte, en Marketing Operation Specialist

Våre MO-ressurser er blant de viktigste vi har innen marketing automation og personalisert kommunikasjon. Slik driver de markedsføringen din fremover.

06.11.23

Webinar

Webinar

Smart bruk av kundedata. Innsikt, personalisering og omnikanal

Å møte kunden på tvers av flere kanaler stiller større krav til personalisering. Sammen med Epinova snakker vi om hvordan smart bruk av kundedata og teknologi er en vesentlig del av det å lykkes med gode kundeopplevelser.

Segmentering

27.10.23

Artikkel

Analyse

Kom i gang med analyse av kundedatabasen

Å analysere førstepartsdata og kundebasen din er ikke så avansert som du tror. Vi guider deg gjennom noen enkle første steg.

Marie Aasbrenn Client Lead Voyado

25.10.23

Artikkel

CRM

Bli kjent med Marie, vår Voyado-ekspert

Etter snart fem år og ulike roller i Oculos, går Marie Aasbrenn inn i stillingen som Client Lead på Voyado. En bedre match finnes ikke!

Måle kundeklubbens effekt

12.10.23

Artikkel

Analyse

Hvordan måle kundeklubbens effekt?

Når vi i Oculos måler kundeklubbens effekt er vi opptatte av å isolere effekten på best mulig måte. Slik gjør vi det.

28.09.23

Webinar

Webinar

Hvilke markedskanaler skal du satse på i 2024?

I tøffe tider er det viktig å bruke markedsbudsjettet der det lønner seg. Kundedata kan hjelpe deg å forstå hvilke kanalvalg du bør vurdere å ta.

Sebastians første år som utvikler

27.09.23

Artikkel

Martech

Møt Sebastian, en av våre utviklere

Sebastian Dønnum forteller om et miljø hvor han får plass og utfordringer nok til å utvikle seg både faglig og personlig.

Oculos loyalty review & planning

07.09.23

Artikkel

Loyalty

Trenger du en revisjon av lojalitetsprogrammet ditt?

Korteste veien til en revisjon av lojalitetsprogrammet ditt? Det er vår nye tjeneste Oculos loyalty review & planning. Sjekk hva du får ut av vår workshop.

Moderniseringsdirektivet

04.09.23

Artikkel

CRM

Moderniseringsdirektivet: Er bedriften din klar for de nye reglene?

1. oktober kommer det nye regler som påvirker alle virksomheter med kundeklubber. Er du forberedt?

31.08.23

Webinar

Webinar

Ta ditt lojalitetsprogram til neste nivå

Oppskriften på vekst for lojalitetsprgrammet ditt? Den får du her. Her får du våre beste anbefalinger til hvordan du kommer på "neste nivå" innenfor lojalitet.

Lei markedsressurs hos Oculos

16.08.23

Artikkel

Marketing Automation

Har du behov for en markedsressurs?

Det kan du leie hos Oculos. Når du opplever et akutt behov for bistand i markedsavdelingen din, vil innleide ressurser fra Oculos være til god hjelp.

Oculos har rådgivere og analytikere som hjelper deg

22.06.23

Artikkel

CRM

Usikre tider påvirker kanalmiksen – mer målretting, automatisering og 1-til-1

I undersøkelsen The Nordic CMO Survey har over 500 nordiske markedssjefer gitt sine tanker og svar om hva de satser på i usikre tider. Her kommenterer Oculos funnene.

02.06.23

Webinar

Webinar

Slik får du fart på kundeklubben din

Her får du våre beste tips for rekruttering. Og du får tips til å komme i gang med marketing automation. En bonus til slutt er viktige funn fra "The Nordic CMO Survey".

16.05.23

Webinar

Webinar

Hvordan implementere MarTech

Lyst til å komme riktig i gang med MarTech? Her får du solide tech-tips fra erfarne rådgivere som har vært tett involvert i mange MarTech-prosjekter.

9 tips til et vellykket tech-prosjekt

05.05.23

Artikkel

Martech

9 tips til et vellykket tech-prosjekt

Rådgiver Carsten Mo gir deg ni tips til hva du må tenke på når du skal anskaffe, implementere og drifte ny markedsføringsteknologi.

24.03.23

Webinar

Webinar

Kjenner du kundene dine godt nok?

Analyserer du kundedataene dine? Og bruker du denne innsikten for å skape effekt?

 ITX Norge

20.03.23

Artikkel

CRM

Oculos er nå partner med ITX

Oculos har inngått et strategisk partnerskap med det fremgangsrike kundeservice-techmiljøet ITX Norge.

Den store annonsørrapporten fra ANFO

20.03.23

Artikkel

Analyse

Den store annonsørrapporten

Den store annonsørrapporten fra ANFO tar tempen på bransjen og markedet. Her er de viktigste funnene vi har lyst til å løfte frem.

Antavo

14.03.23

Artikkel

Loyalty

Lojalitetstrender 2023 analysert av Antavo

Hva er trendene innen lojalitet for 2023? I rapporten til Antavo får du innsikten du trenger. Vi har plukket ut noen viktige funn.

Kundeklubb er veien

03.03.23

Artikkel

Loyalty

Kundeklubb er veien til mer lojale kunder

I denne artikkelen forteller vi deg hvordan du kommer i gang med lojalitetsarbeidet ditt, og hvordan du kan få en kundeklubb på plass.

20.02.23

Webinar

Webinar

Skap bedre kundeopplevelser med bruk av kundedata

Det blir ikke noe særlig kundeopplevelse hvis du ikke har gode data å jobbe med. Her får du oppskriften på hvordan du skaper bedre kundeopplevelser.

30.01.23

Webinar

Webinar

Loyalty programs in 2023: Trends and effectiveness

Hva gjelder for lojalitet og lojalitetsprogrammer fremover? Her byr Oculos på trender og hva som gir effekt. Du får også viktige funn fra Antavos Global Customer Loyalty Report 2023.

Oculos vant i MarTech Awards

20.12.22

Artikkel

Martech

Gull, sølv og bronse til Oculos i MarTech Awards

Oculos vant både gull, sølv og bronse på MarTech Awards 2022.

Kundeklubb i nedgangstider

16.12.22

Artikkel

Loyalty

Kundeklubb i nedgangstider

Å jobbe målrettet og datadrevet med de lojale kundene dine vil være noe av det smarteste du gjør i usikre tider.

11.11.22

Webinar

Webinar

Aktivering av førstepartsdata og Voyado Shopping Index rapport 2022

Lær mer om aktivering av førstepartsdata og få den nyeste innsikten fra Voyado Shopping Index rapport 2022.

03.10.22

Webinar

Webinar

Kundedata + kundereiser = sant

Hvordan koble og jobbe med kundedata og kundereiser? Her får du smarte tips til hvordan du optimaliserer og prioriterer for å maksimere kundeopplevelsen og få høyere ROI.

LO setter nyhetsbrevene i system med Make og Oculos

30.09.22

Artikkel

CRM

LO setter nyhetsbrevene i system med Make og Oculos

Da LO sentralt og i regionene ønsket et trygt, effektivt og brukervennlig system for nyhetsbrevutsendelser falt valget på Make og Oculos.

De viktigste e-posttrendene for 2022

28.04.22

Artikkel

Marketing Automation

De viktigste e-posttrendene for 2022

Dette må du kjenne til for å lykkes med e-postmarkedsføring og marketing automation. Her er de viktigste trendene for 2022..

06.05.21

Webinar

Webinar

Fra kundeklubb til lojalitetsprogram

Hvordan øke lønnsomheten ved bruk av bonus & rewards som nytt virkemiddel i kundedialogen?

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Da får du også invitasjon og påminnelser til våre seminarer på e-post og SMS.